KOMPLOT ORANG KAMPUNG LAUT

22/01/2011 satu trip yang dirancang 2 minggu awal berjalan dengan lancar. Geng dari kg Laut sampai ke jeti jam 530am. Kali ini turunlah Lim Tat, Simano, AlamKaram, Fizz Apiz, Bungsu, Mimit. Port awal yang hendak di muara Maidin. Kondusi air boleh dianggap baik diganggu dengan cuaca mendung dan hujan akhirnya menyebabkan ikan kurang galak memakan gewang. Di akhir trip, komplot casters dari kg Laut ini berjaya menduga pelbagai spesis yang diingini. Di bawah adalah sebahagian akhtivit yang sempat dirakam.

Lim Tat tersenyum melihat hasil Simano (Raja Languran) yang berjaya menggoda languran buat kali ke dua dalam trip yang berasingan.

Bungsu pada kali ini gagal mendaratkan sebarang spesis. Namun beliau dinobatkan sebagai Raja Makan.
Mimit selaku boatman bersama dengan Bungsu merasa dukacita kerana hanya mampu merasa tekanan dari sang titir bersaiz keris...jangan keciwa Mit..banyak lagi masa ke Bintuka.

Hambatan padu dari musuh bawah sungai menyebabkan Belacans terpaksa mengheret spesis yang digeruni ke lokasi yang selesa....mendaratkah spesis ini..? Kita lihat pada post yang akan datang yang bertajuk....................Sekian.

No comments:

Post a Comment