HIKAYAT MERONG MAHAWANGSA

Salam semua. 30 April 2011 trip yang dirancang dua minggu awal berjalan dengan lancar dan berjaya mengesan beberapa spot yang menarik. Trip kali ini adalah untuk menyelongkar lubuk baru yang masil "wild"dari kaki pengilat yang semakin kerap turun ke Bintuka. Kesan dari itu, Ako dan Mr.Hisam terpaksa "escape"dari tarian rutin di muara kebiasaan. Rancangan asal kami berempat, namun Cigu Karim dan Mr.Shuhairi telah mengembara jauh di Kudat untuk tujuan yang sama. Akhirnya kami berdua saja yang galak mencari spot yang dijangka kaya dengan ragutan-ragutan kasar. Mudah-mudahan dengan adanya spot baru akan tercipta rekod baru yang boleh dibanggakan kelak. Gambar di bawah adalah peristiwa yang benar-benar terjadi. Salam.
Ungah yang dicari berjaya ditawan dengan Abu Garcia C3 yang memukau penggemar round reel.

Kerapu minyak di Sg Lauren ini bagak belaka dan bersaiz L. Ragutan spesis ini pun mengujakan.

Musuh akan bersua dilorong sempit. Sudah beberapa bulan tidak bertemu dengan spesis ini, akhirnya ia berjaya didaratkan dengan TDD7 Flash Peirch

Mr Hisam beradu tenaga dengan MJ bersaiz bagak. Namun hukum karma tidak menyebelahi Mr Hisam kerana MJ cuba mengheret tali ke kipas enjin dan akhirnya rabut. Lagu Jeritan Batin ku kedengaran dari mulut Mr Hisam ketika itu. "Nah telepas...."

Hasil keseluruhan 30 kerapu minyak (rekod), 1 MJ, 1 sesumpit, 2 Languran, 2 titir, 2 CnR. Total=36 ekor. Trip ini ditangguhkan pada masa akan datang. sekian.

1 comment:

  1. seronok bile dpt hasil lumayan yg mcm tu... erm, bintuka ni kat mana?

    ReplyDelete