PERARAKAN BIG MAMA........

6/3/2011 Trip Big Mama kali ini ako turun dengan Big Brother yang sudah lama tinggal di Malaya lebih kurang 20 tahun. Trip ini dibuat berikutana rasa cemburunya sama si Lim Tat dan Baukesisang yang berjaya memujuk Big Mama pada minggu sebelumnya. Seperti biasa, ako dan brader mencari umpan segar dari ladang..namun mee dari sungai Padas kurang kerana air dalam berikutan hujan selama 2 hari. Akhirnya umpan yang dicari berjaya juga diperolehi di kawasan Jabatan Air. Jam 800 am kami memulakan sesi memujuk Big Mama. Gambar dibawah adalah sebahagian aktiviti mengail udang di Sg Pandiki. Sekian terima kasih.

Hasil keseluruhan Big Mama sehingga jam 500 pm. Rasanya Big Mama betul-betul menyerang kami hari itu.

"Syurga udang"....Brader Asmih membuat pengakuan terbuka bahawa Sg Pandiki ini mengalahakan Sg Pahang dari segi jumlah dan saiz udang galah. Beliau berpengalaman memancing udang di Sg Pahang selama beberapa tahun.

Kadapatan Si KOB (memakai payung Pink Avon)dan Mr Matudin berlegar-legar mencari kawasan yang sesuai untuk menduga Big Mama. Dikabarkan Si KOB sudah 2 hari menduga udang di Sg Pandiki dan hasil pun cukup lumayan. Di harap Mr KOB berpuas hati dengan prestasi udang di sini...





No comments:

Post a Comment